lördag 29 juni 2013

Vem är jag då?

Det finns två anledningar till att jag kallar mig fröken. Dels är jag utbildad lärare i svenska och religion, dels är jag fröken igen efter att ha varit fru i knappt åtta år. Jag ligger i skilsmässa och det är många tankar, funderingar och känslor just nu men allt blir till det bättre (klyschigt men sant) och dessutom är vi överens.
Jag har två fantastiska killar som jag skulle kunna kalla Store J och Lille T för att tala bloggspråk men jag talar hellre klarspråk; Jack på elva och Tintin på åtta. Tanken är att jag ska vara med killarna varannan vecka. Vad göra den andra veckan?! När man har levt med barn i drygt elva år glömmer man vad man gjorde innan. Men det ska jag nog kunna råda bot på.
Jag bor i bostadsrätt i Kungälv, staden som är känd för sin kexfabrik, ett trekungamöte för X antal år sedan (är inte historielärare), Maria Brandin, Pontus Wernbloom, Pebben Axelsson och ett gäng andra duktiga idrottare. Själv älskar jag det mesta inom idrott så länge jag sitter på åskådarbänk och hejar på "fel" hockeylag; Färjestad. Jag tränar dock på gym och då är spinning den absoluta favoriten.
Annars är jag bokmal, tittar alldeles för mycket på tv och hänger gärna med vänner och babblar om allt och inget. Jag har en vag förhoppning om att lära mig spela gitarr. Kanske något att ägna mig åt den där andra veckan...

Vad skriver man mer om sig själv? Tänker att det kommer med tiden. Fråga om du undrar.
Nu ska jag fortsätta slänga ett getöga på Kommissarie Banks. Böckerna, som är översatta på svenska, har jag läst och tycker jättemycket om. Filmatiseringarna är helt ok.

/A-K

2 kommentarer:

  1. från en lärare, i sh och ps fast nu på uni,önskas ett skönt sommarlov och hoppas skilsmässan fortsätter relativt smärtfritt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma!
      Visst är det oförskämt lyxigt att vara långledig. Är tyvärr arbetssökande just nu och tvingas sommarjobba på mitt gamla lager för att kunna betala för mig i höst... Men legitimerade lärare får väl alltid jobb!? (undrade hon hoppfullt/desperat...)

      Radera