söndag 30 juni 2013

Jag har inga problem med alkoholen. Bara utan...

Jag vet inte hur ni står i den där frågan. Jag har flera runt omkring mig som dricker alldeles för mycket och det har fått mig att backa. I samband med att jag tog körkort i december 2010 och blev den naturliga chauffören avtog även mitt egna drickande. Jag har aldrig ansett mig ha några problem men fick ändå nog. Jag har lika roligt utan och vet dessutom vad jag säger och gör. Det blir inte så mycket ångest dagen efter.

Lite moralpredikan (jag vet)... Nu blir det dagens första kaffe. Skål på er!

/A-K

6 kommentarer:

  1. Själv skålar jag i yoghurt denna morgon/förmiddag/lunch... kloka ord från en klok vän! Fast jag kan nog festa till det, men det är ju så sällan så det lär ju knappast bli något problem! Puss!

    SvaraRadera
  2. Nina är ju värsta partyprissan.

    Helnyktert eller kan du unna dig vin till mat etc?
    /F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Nina är värsta partyprissan! Även om hon dricker måttligt. Inte alla som har den förmågan...
      Är varken absolutist eller nykterist. Blev bara så fruktansvärd avtänd för några år sedan. Men givetvis kan jag unna mig men gör det extremt sällan. Kan vara en prissa ändå! Även om jag helst inte dansar nykter...

      Radera
  3. Jag dansar aldrig nykter, njuter av vin till mat och kvällssnacks. Vi får ta ett glas ;)

    SvaraRadera
  4. Gärna det! Jag kan ta ett glas när jag påbörjar boken om Ove. Den ligger här hemma bredvid sängen. Det blir nästan som att ta ett glas med dig...

    SvaraRadera