onsdag 17 juli 2013

Ett steg i rätt riktning

Yes! I går ringde de från Stenungsund angående ett lärarjobb. Ja, jag är bara kallad på intervju än så länge men ändå! De hörde av sig. Av någon anledning. Genast känns livet lite lättare. Även om det går käpprätt är jag åtminstone på banan igen. Och lite kaxig känner jag mig om jag ska erkänna. Har varit på två intervjuer i hela mitt liv, sedan jag tog min lärarexamen, och fick båda tjänsterna. Valde dock bara den ena. Om någon undrade.. Så för en gångs skull tänker jag tänka positivt. Min före detta svärfar spelar i ett jazzband där en av låtarna heter Ta ut all glädje i förskott så varar den dubbelt så länge. Visst är det så!?

Apropå jobb är jag tillbaka på mitt kära lager där jag har jobbat fram och tillbaka i tio års tid. Det är inte världens roligaste sysselsättning men jag gillar verkligen en del av kollegerna. Tiden går fort och lönen är helt ok. Jag är tacksam över att jag fick komma tillbaka även i år när livet blev som det blev. Gott att ha en liten buffert ifall en ny lärartjänst dröjer.

När jag jobbar händer det inte så mycket mer. Har killarna denna veckan och de hänger mest med kompisar. Jag slappar efter jobbet varvat med tvätt, lite städ, mycket spinning och en deckare. Skönt!

/A-K

15 kommentarer:

  1. Gött med intervju! Det klarar du.

    Inget flirtande??

    SvaraRadera
  2. Nej! För bövelen.. Jag har levt ihop med en man i 10 år! Behöver lite andrum. Men vi kan väl flirta här?! Det är lagom oskyldigt. :D

    SvaraRadera
  3. Haha maila så får du se på flirtande ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, ni är ju så goa! =)
    Men va roligt att de ringde!!! Grattis vännen!

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Men jag har väl inte din mailadress. Snuskhummer!

      Radera
  6. Dagligdags@gmail.com , du får den "rätta"" när jag svarar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför bloggar du inte längre?

      Radera
    2. Blev så knasigt då jag inte ville skriva om jobbet och samtidigt sjönk läsarantalet drastiskt.

      Sen var ju läsarna en riktiga prydlsar dominante tordes svara på alla frågor ;)

      Radera
  7. Hur gick det med jobbet förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intervjun är på måndag! Har du några härliga klyschor jag kan dra?

      Radera
    2. Oja, hållit i flera intervjuer. Spännande att vara på den sidan, det viktiga är att vara sig själv och tar plats. Visa varför du ska ha jobbet.

      Radera
    3. Precis vad jag har tänkt.. Har ju inget att förlora så jag kör på och visar vem jag är och varför just jag passar.

      Radera
  8. Bäst jag korrigerar ett stycke här ovanför som kan tolkas som att det skrivits under kraftig berusning.

    Det jag egentligen skulle skriva var att mina läsare var pryda och inte svarade på frågor.

    Hoppas språkpolisen kan acceptera detta förtydligande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det var ju du med alla snuskiga frågor. Det var ju kul!

      Radera