måndag 22 juli 2013

Härligt, härligt..

.. men farligt, farligt. Åtminstone om man inte smörjer in sig ordentligt. Pratar naturligtvis om den underbara sommaren som vi tydligen fick i år. I helgen har vi varit ute vid havet tillsammans med Linda, Elliot och Viggo. Killarna har lekt i vattnet och varit nöjda vilket resulterat i två lika nöjda mammor. Underbart. Men som alltid bränner jag mig. Även om jag är hyfsat skonad än så länge.

I går var jag på Slussens pensionat tillsammans med Linda, Johan och Bolle. Vi lyssnade på Lars Demian. Jättebra spelning och helt fantastiskt vackert ställe att vara på. Nästa gång vill jag sova över. Och ta ett morgondopp precis utanför pensionatet.

Men i natt har jag knappt sovit vilket gett mig världens huvudvärk i dag och en känsla av att vara bakfull. Och då var jag chaufför i går.. Hur tacksamt är det? Så jag fick sjukskriva mig i morse och sitter nu på balkongen med oerhört dåligt samvete. Det tyder väl på någon slags arbetsmoral men jag avskyr verkligen att stanna hemma från jobbet. Framför allt när man är semestervikarie och verkligen behövs men samtidigt går inte stället under utan mig. Tror jag..

Mår hur som helst bättre efter två stora koppar kaffe och slappande på soffan. Ska gästa Nina på hennes spinningpass i eftermiddag och därefter sova ute hos Linda. I kväll somnar jag förhoppningsvis gott och är redo för en ny arbetsdag i morgon! Något annat jag är redo för är att bli moster. Min älskade syster är inne på BB i detta nu. Vi får se när hon ringer.

/A-K

8 kommentarer:

  1. Bakis efter att ha varit chaufför är bra jobbat!
    Låt någon hunk smörja in dig nästa gång. Jag är tyvärr lite långt bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.. Man kan väl inte smörja in via mail heller.. Eller?

      Radera
  2. Är så glad att du/ni var med idag! det var så roligt! hoppas du sover gott som tusan inatt! puss o kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också jätteglad över det. Grymt pass! Jag sov jättegott. Puss!

      Radera
  3. Körde hon slut på dig? Jag skulle inte tordas vara med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde hon.. Du får ju tänka på att jag var bakfull också. Utan att ha varit full. Sjukt jobbigt OCH kul! Du måste prova!

      Radera
    2. Ska fundera på saken tills nästa gång jag är i krokarna...

      Radera