fredag 12 juli 2013

Tillbaka..

på Sörgårdsskolan för att, förhoppningsvis, godkänna en nia i svenska. Prövning kallas det visst och består i ett antal uppgifter som bedöms av mig. Just nu förbereder eleven sig och jag slösurfar.

I kväll ska Linda och jag på Gyllene tider! Hon fick två biljetter av Michaela och bjöd med mig! Jag blev jätteglad. Har just nu inte ett öre på fickan så en gratiskonsert kunde inte komma mer lägligt.. Gyllene tider är inga favoriter och de nya låtarna kan kvitta men visst är det sommar och nostalgi!? Alltid kul med konsert dessutom. Härlig stämning, glada människor och trallvänlig musik.. vad kan gå fel? Vädret..

Annars har veckan varit annorlunda men fantastisk. Killarna är hos sin pappa och jag har kunnat göra allt. Eller inget. Inga rastlösa barn att tänka på. Egoistiskt men välbehövligt i mitt liv just nu. Jag har mest badat, solat, fikat och tränat. Inga extravaganser över huvud taget men det är jag inte ute efter heller.

Vad förgyller du din fredag med?

/A-K


3 kommentarer:

  1. Insåg att jag sitter och hoppas på en massa just nu... utöver det vanliga dravlet du vet =)

    1. Att du kan godkänna eleven
    2. Att ni får en jättehärlig kväll
    3. Att jag har ork nog att hänga med
    4. Att jag kommer på om jag orkar eller ej innan det är för sent! så man inte står och vill men biljetterna helt plötsligt är slut!

    Skönt att du haft en så härlig vecka! och du, du är inte ett dugg egoistisk, man måste ta hand om sig själv för att orka/kunna ta hand om andra! Keep up the good work!
    puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. och tack för att du tagit bort den sabla ordverifieringen!!!! duktig tös!!!

      Radera
    2. TACK för allt!
      Jag gråter nästan av tacksamhet. Och jag menar det.
      Puss.

      Radera