lördag 13 juli 2013

Trevlig helg

Vi hade tur med vädret i går. Det var magiskt. Även om inte Gyllene tider tillhör mina absoluta favoriter är det alltid härligt med livemusik, hängivna fans och sol. En liten kille blev överlycklig när Sommartider äntligen spelades och jag blev nästan tårögd. Snacka om att sakna sina egna killar..
Tyvärr missade jag Marie Fredriksson i duett med Gessle sista låten. Hon är min allra första, och kanske största, idol. Jag ville se ut som henne när jag var yngre. Eller jag kanske till och med ville v a r a henne. Annars är det tunnsått med idoler egentligen. Nästa söndag ska jag i och för sig lyssna på Lars Demian. Länge sedan jag var på konsert i allmänhet och på någon av hans i synnerhet. Hittade en gammal signerad inträdesbiljett från 2000 så där någonstans i tid snackar vi. Jag gick på mycket konserter innan jag fick barn och tänker att jag kan unna mig det lite mer nu när jag inte har killarna.

I dag har jag legat länge i sängen och bara latat mig. Jag skjutsade mina grannar på midsommarafton och fick ett presentkort på Lindex som tack. För detta har jag fyndat en klänning och ett linne. Visst hade jag velat lägga upp en bild på mig i kvällens stass.. men har ju inte skaffat den där moderna telefonen än. Kvällen bjuder på 30-årsfest hos/för Lina som jag pluggat ihop med. Vi har inte setts på hur länge som helst så det blir toppen!

I morgon blir det eventuellt fika med en vän och spinning så klart! Jag fick ett par cykelbyxor av Johan som jag ser till att använda flitigt. Vill inte tänka på vad de kostade..

/A-K

1 kommentar: