lördag 6 juli 2013

Tålamod - en dygd

Jag skulle ju lägga upp lite bilder.. Ni får ha tålamod. Jag behöver investera i en ny telefon och eventuellt även en dator. Den jag har nu är egentligen jobbets och min anställning tar slut i mitten av augusti. Förhoppningsvis har jag nytt jobb i höst. Inte bara på grund av brist på dator givetvis. Livet har tagit en ny vändning och nu står jag ensam med räkningar och annat i livet som kostar. Det mesta helt enkelt..
Jag är egentligen inte så orolig för det där med jobb. Jag har ju min utbildning och tänker att lärare behövs det väl alltid någonstans i närheten av mig.. Men, som sagt, det där med ny telefon får vänta tills jag vet att jag har en inkomst helt enkelt.

Tålamod är även bra att ha om man är tvåbarnsmor. Något jag får erfara X antal gånger per dag. Det hör väl till att testa gränser som barn. Kanske framför allt när livet är som det är just nu. Det är mycket tankar och känslor även för killarna antar jag. Men barn är nog bättre än oss vuxna på att anpassa sig. Nästa vecka ska de till sin far. Jag gissar att jag kommer sakna de små liven redan måndag kväll..

I dag blir det korvgrillning med vänner och kvällen ägnas, om jag får bestämma, åt tv och massa godis.

/A-K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar